26 października 2018

KARTA ZAPISU NA WARSZTAT (.pdf) | KARTA ZAPISU NA WARSZTAT (.doc)
Dołącz do wydarzenia na facebooku! www.facebook.com/events/374063153131856/

FOLK FORUM
26.10.2018, 12:30-18:00
Fabryka Kultury, ul. Łąkowa 59A, Reda
wstęp wolny

PROGRAM
12:30 Rejestracja / Otwarcie Folk Forum

STRATEGIE KULTURALNE / BLOK 1 /
13:00
DESIGN THINKING / Agnieszka Kaim /
13:30
AUDIENCE DEVELOPMENT / dr Bartek Lis /
14:00
WARSZTAT - DESIGN THINKING / Agnieszka Kaim /
14:00
WARSZTAT - AUDIENCE DEVELOPMENT / dr Bartek Lis /

KASZUBY W XXI WIEKU / BLOK 2 /
16:00
OD REGIONALIZMU DO MODERNIZMU. HAFT KASZUBSKI / Benita Ropela – Grzenkowicz /
16:15
CASSUBIA VISUALES - POCZĄTEK NOWEJ DROGI / Paulina Piotrowska /
16:30
OTWARCIE WYSTAWY CASSUBIA VISUALES
- Rozdanie nagród IV Międzynarodowego Konkursu Kaszubskich Sztuk Wizualnych "CASSUBIA VISUALES"
17:00
KASZUBSKA SCENA PRZEZ OPERĘ DO HIP-HOPU I WYSTĘP 
/ Tomasz Fopke /
- Zapowiedź nowej płyty – występ – Tomasz Fopke z córką Anną Damroką, kaszubski hip-hop

 

WARSZTATY *

DESIGN THINKING / prowadzenie - Agnieszka Kaim / Pracownia II
Design Thinking, czyli myślenie projektowe, to sprawdzona metoda tworzenia innowacyjnych rozwiązań. U jej podstaw leży koncentracja na potrzebach użytkowników. Jest popularna przede wszystkim w sektorze komercyjnym, ale jej potencjał można z powodzeniem wykorzystać także w instytucjach kultury, planując ofertę w ścisłym powiązaniu z potrzebami odbiorców i z ich aktywnym udziałem.
Podczas dwugodzinnych warsztatów przejdziemy wspólnie uproszczony proces projektowania metodą Design Thinking. Pracując nad przykładowym wyzwaniem doświadczymy wszystkich faz tego procesu (empatii, diagnozy potrzeb, ideacji, prototypowania, testowania) i przeanalizujemy, czym takie podejście różni się od tego, jak pracujemy na co dzień. Poznamy także przykłady zastosowania Design Thinking w sektorze kultury.

AUDIENCE DEVELOPMENT / prowadzenie - Bartek Lis / Duża sala
Rozwój publiczności (ang. audience development) to metoda pracy i planowania działań, które jako swój punkt centralny obierają odbiorców: publiczność, widownię, słuchaczy. Bierze pod uwagę charakter planowanych działań, grupę, do której mają one dotrzeć, jest „dopasowany” do każdego projektu, stanowiąc jednocześnie spójną, długofalową strategię. Rozwój publiczności zakłada odpowiedzialność każdego pracownika instytucji / organizacji za tworzenie relacji z odbiorcą: istotna jest tu dobra komunikacja zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz oraz właściwe rozpoznanie potrzeb odbiorców: stałych, nowych i potencjalnych.

 

PRELEGENCI

AGNIESZKA KAIM 
animatorka społeczno-kulturalna, trenerka, koordynatorka projektów. Design Thinking wykorzystuje głównie w pracy z instytucjami publicznymi i organizacjami pozarządowymi, prowadziła m.in. autorskie szkolenia z projektowania oferty kulturalnej metodą DT w ramach cyklu "Kadra Kultury" Narodowego Centrum Kultury. Laureatka nagrody Prezydenta Miasta Gdyni za stworzenie i realizację strategii działań edukacyjnych w Muzeum Emigracji. Autorka „Muzeum. Udostępnij!” – programu edukacji medialnej dla podopiecznych placówek wsparcia dziennego (finalista Wydarzenia Historycznego Roku 2016). Obecnie w Laboratorium Innowacji Społecznych współtworzy sieć Przystani - gdyńskich centrów sąsiedzkich.

BARTEK LIS
socjolog, doktor nauk społecznych, animator kultury, badacz, od 2015 roku trener audience development współpracujący z Fundacją Impact, nauczyciel metod i technik animacji społeczno-kulturowej we wrocławskiej SKIBIE (szkoła animatorów kultury). Od 2012 roku współpracownik Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę” (jako prowadzący warsztaty, badacz i ewaluator projektów). Kurator projektów społecznych w Muzeum Współczesnym Wrocław (2012-2017). Od 2017 roku koordynator projektów społecznych w Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu (m.in. III NieKongresu Animatorów Kultury).

BENITA GRZENKOWICZ-ROPELA
starszy kustosz Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie, Dział Sztuki i Etnografii po Pisarzach.

PAULINA PIOTROWSKA
menadżer kultury, projektantka graficzna w PaukaProjektuje.pl, badaczka kultury lokalnej. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Inicjatorka konkursu "Cassubia Visuales" oraz Konferencji "FolkJo! Fuzja tradycji z nowoczesnością". W kulturze pracuje od 2004 roku, zaczynała od prowadzenia Pracowni Intermedialnej Obin.org w Kolonii Artystów w Gdańsku, aktualnie Kierownik ds. kultury w Fabryce Kultury w Redzie oraz instruktor sitodruku, PZPOW w Wejherowie.

TOMASZ FOPKE
dyrektor Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie, regionalista, mecenas kultury kaszubskiej, poeta, kompozytor, dyrygent. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku.
 

WSTĘP WOLNY NA CAŁE WYDARZENIE
* Na warsztaty obowiązują wcześniejsze zapisy. Ilość miejsc ograniczona. 
Decyduje kolejność zgłoszeń!
Karty zapisu na warsztaty do pobrania na stronie Folk Forum: www.mdk.reda.pl/folkforum
Wypełnione karty wysyłamy na paulina.mdk@reda.pl do 12 października 2018

 

ORGANIZATOR
MIEJSKI DOM KULTURY W REDZIE 
PARTNERZY
STAROSTWO POWIATOWE W WEJHEROWIE | GDAŃSKA SZKOŁA WYŻSZA | MUZEUM PiMKP